She is Henriette, or better Miss Pot...
Henriette is a middle-aged nanny; she takes care of all the pottery in the kitchen dresser: if some little cup has a flu, she heats some water to warm him, if the sugar bowl has cough, she always find the right way to give him the syrup... She's beloved by everyone who knows her!
This winter she asked me to find her a new dress, a better one, more coloured and happier, but at the same time fine and elegant...
Knowing that her favourites colours are green and purple I opted for a simple and light decor that could fulfill her wishes!
She's painted with specific china colours (Pebeo); once I finished decorating I "cooked" her in oven as suggest in the colours instruction... In this way Hanriette's washable!!!
Lei è Henriette, o meglio Miss Pot..
Henriette è una bambinaia di mezza età; lei si prende cura di tutte le ceramiche della credenza: se qualche tazzina ha una influenza, riscalda l'acqua calda per mettergliela sul pancino, se la zuccheriera ha la tosse, trova sempre il modo giusto per dargli lo sciroppo ... Lei è amata da tutti coloro che la conoscono!
Quest'inverno mi ha chiesto di trovarle un vestito nuovo, migliore, più colorato e allegro, ma allo stesso tempo fine ed elegante ...
Sapendo che i suoi colori preferiti sono il verde e viola ho optato per un decoro semplice e leggero che potesse soddisfare i suoi desideri!
L'ho dipinta con i colori specifici per porcellana (Pebeo), una volta che ho finito la decorazione l'ho "cotta", come suggeriscono le istruzioni dei colori ... In questo modo Henriette è lavabile!
0 little clouds:
Post a Comment